GDPR samt Reklamationsinformation

Så här behandlar vi dina personuppgifter.

Som kund hos oss erhåller du ett kundnummer. Därifrån behöver vi information av dig som för och efternamn, telefonnummer, mejladress samt eventuellt bostadsadress. Uppgifterna används enbart för att reservera bokningar i vårat system, alternativt underlag vid betalning. Uppgifterna är enbart använda i vårat kundsystem och finns inte tillgängligt för andra att använda.

Behandling av personuppgifter enligt GDPR

När du bokar kund hos oss lämnar du dina personuppgifter, såsom för och efternamn, kontaktuppgifter som mobilnummer, mejladress samt eller bostadsadress mm.

Det finns inget krav på att du ska tillhandahålla oss dina personuppgifter. Ditt ingivande av personuppgifter enligt bokningen utgör dock en förutsättning för att vi ska kunna reservera en tid för dig hos oss. Om du inte kan intyga dig som person kan vi således inte erbjuda dig en tid och du kommer att behöva komma in på drop-in istället. Diva Beauty är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter såsom den beskrivs i denna informationstext för att upprätthålla ett kundsystem.

Ändamål och rättslig grund

Vi behandlar dina personuppgifter för följande ändamål:

a) Administration av dig som nykund.
b) Erbjudanden samt information för eventuella kundevent.
c) Utskick av eventuella fakturor.
d) Information kring samhällspliktiga uppgifter (tex. covid19 information)

Behandlingar som utförs för ändamålen a-c ovan är nödvändiga för att fullgöra Diva Beauty förpliktelser gentemot dig som kund. Det är med andra ord avtalet som kund hos oss innebär samt är den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter för dessa ändamål.

Information kring vår reklamationspolicy

I dagens samhälle handlar mycket om kommunikation. Ibland kan missförstånd uppstå och detta vill vi självklart försöka undgå så mycket som möjligt. På vår salong har vi alla genomgått en konsultations kurs för att kunna kommunicera samt förklara till er som kunder på bästa sätt om vad som är möjligt i en behandling. Vi kan ibland tacka nej till vissa utföranden av behandlingar då vi som salong kanske ej har materialet, tekniken eller möjligheten till att åstadkomma just det du som konsument önskar.

När du köper varor eller tjänster hos oss har du möjlighet som konsument att reklamera produkten eller behandling med 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller då du som konsument kontaktar oss inom denna tidsram.

Vid reklamation av produkt som möjligt är skadad eller ej korrekt ska detta ske snarast inpå då köpet gjorts. Där efter kan det vara så att vi kommer ta ärendet vidare till dess leverantör om vi anser att det är aktuellt. Väntetid kring reklamation kan därför förekomma. Öppnad förpackning eller använd produkt går ej att reklamera pga. av hälso- och hygienskäl.

Vid reklamation av tjänst/behandling bör du som konsument återkomma till oss snarast möjligt eller senast 14 dagar efter utförd behandling. Vi kan därefter diskutera fram en eventuell ombehandling för att se om vi kan korrigera eller förbättra det som du som konsument ej blivit nöjd med. I vissa fall kan en liten materialkostnad att läggas till för att ombehandlingen inte kunnat kompleterats  gentemot den tidigare betalda behandlingen.