Uteblivet besök

Avgift för uteblivet besök

 

Kom ihåg att kontakta din salong i god tid om du inte kan komma på ditt bokade besök.

  • För bokad behandling gäller avbokning senast 24 timmar före planerat besök.
  • Vid samma dag gäller avbokning senast vid öppning omkring 09-09:30

Alla måste betala

Avgiften sker automatiskt via Qliro på 70% av det priset din behandling skulle kostat.

Som uteblivet besök räknas också om du kommer för sent till din behandling och mer än flera minuter (beroende på vilken bokning) av bokningen hunnit gå.

Giltigt skäl för sen avbokning eller ombokning

Ibland händer det förstås saker som man inte vet om i förväg. Salongen vill ta hänsyn till om orsaken till att du inte kan komma har stark koppling till en sjukdomsbild. Exempel på giltigt skäl kan vara att du eller ditt barn plötsligt blir sjuka, eller som i dessa dagar, få symtom på covid-19. Då ska du höra av dig så snart du kan till salongen dvs. 09 samma dag som din behandling. Alternativt skicka intyg på VAB eller läkarintyg till info@divabeauty.se . Vid dessa situationer behöver du inte betala för ditt uteblivna besök.

Undantag

Du behöver inte betala om du uteblir från något av följande, men hör av dig till salongen så att vi har chans att planera vår verksamhet:

  • Läkarintyg från vårdcentral vid sjukdomstillfället.
  • Vårdintyg för kontakt med vårdcentral.
  • VAB

Bakgrund

Varje år uteblir flertal kunder från sin bokade tid. Hela Schemat är uppbokat och salongen har nekat kunder. Frisören står redo för att ta emot kunden och har planerat dagen och att ge kunden den behandling och service som kunden bokat – och så kommer inte kunden. För att salongen ska ha möjlighet att planera sin verksamhet och upprätt hålla förväntade inkomster är det viktigt att de vet om du kommer eller inte. Får du förhinder kan de erbjuda tiden till någon annan.

Att införa en avgift för den som inte kommer till sitt bokade besök leder förhoppningsvis till att fler tar ansvar och avbokar sin tid i tid